Logo marki Fiat
 
Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ



 Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ] 



Autor Wiadomość
 Post : 14 sty 2010, 11:58 
Offline

Rejestracja:
30 cze 2009, 05:27
Posty: 7
witam, mam takie problem, mam punto "1" poj. 1.1 z Lpg. latem wymieniłem nagrzewnice na nową. i grzało ok. teraz gdy jest zimno nie grzeje tak jak trzeba, leci tylko słabo ciepłe powietrze, okazało sie ze termostat zawczesnie sie otwierał-wymieniłem go. odpowietrzyłem cały układ na chłodnicy i na nagrzewnicy. problem polega na tym że teraz słabo grzeje, latem tego nie odczuwałem bo było ciepło i wtedy grzał ciepłym powietrzem bo i na zewnątrz było ciepło. w czym moze byc problem. dodam ze chłodzenie silnika i reduktora oraz przewody do nagrzewnicy sa poprawnie podłaczone. wyczytałem gdzies na forum ze to moze być przez instalcje gazowa, ze wzlgedu na to ze jest to mała pojemnośc a i płyn chłodniczy dodatkowo przechodzi przez reduktor. Teraz wyglada to tak ze po 15 minutach leci troche ciepłe powietrze a póznije po ok. 25 min leci już chłodniejsze.

prosze o pomoc bo przy tym mrozach to zamarznac mozna w punku


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 02 wrz 2011, 13:32 
Offline

Rejestracja:
01 sie 2011, 12:01
Posty: 60
Obawiam się, że niewiele da się zrobić. Miałem podobnie w poprzednim Punto.

Instalacja gazowa zużywa sporo ciepła do rozgrzewania reduktora, co zapobiega jego zamarzaniu (gaz w czasie rozprężania osiąga bardzo niskie temp). W zimie przy spokojnej jeździe z nawiewów leciało ledwo letnie powietrze. Rozgrzewał się tylko, gdy mocno cisnąłem i silnik wydzielał więcej ciepła.

Mam też wrażenie, że im starszy (bardziej zużyty) parownik, tym więcej potrzebuje ciepła. Przez pierwsze dwa lata niemal nie zauważałem spadku wydajności ogrzewania a kolejne dwa było to już dokuczliwe. W dodatku zmieniłem przedni zderzak na ten z GT, z dużym wlotem powietrza, i jeszcze pogorszyłem sprawy. Temp. cieszy chłodzącej wg wskaźnika prawidłowa a w aucie zimno. Odpowietrzanie układu, wymiany termostatu, zakrywanie wlotu na zderzaku... nic nie pomagało. Przywykłem. Może trzeba było zwyczajnie wymienić parownik? Zanim do tego doszedłem, sprzedałem autko.

Jedyny pomysł jaki mi się nasuwa to przełożenie wyjść od ogrzewania parownika na rurę powrotną cieczy chłodzącej z nagrzewnicy do silnika. Parownik będzie gorzej ogrzewany ale za to nagrzewnica będzie mieć do dyspozycji 100% ciepła z silnika jako pierwszy odbiornik na przewodzie. Gazownik prawdopodobnie zapiął rury na dolocie do nagrzewnicy aby zapewnić parownikowi natychmiastowe i jak najlepsze ogrzewanie.

No i skręć wiatrak o oczko niżej. Mocny nawiew nie pomaga. Im mniejsze ilości powietrza przepływają przez nagrzewnicę, tym łatwiej je ogrzać.

Przez pierwsze kilka minut możesz przełączyć suwak pod pokrętłami na pobieranie powietrza z wewnątrz auta. Kabina szybciej się nagrzeje ale szyby zaczną parować bo wiatrak "mieli" wciąż to samo powietrze zawilgocone wodą z ubrania i twoim oddechem.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 31 paź 2011, 09:46 
Offline

Rejestracja:
09 sie 2010, 13:50
Posty: 87
Częstą przyczyną słabego ogrzewania jest zapowietrzony układ chłodzenia.
Dolej płynu do zbiorniczka i na pracującym silniku odkręć odpowietrzacze, pierwszy znajduje się na chłodnicy, a drugi na przewodzie od nagrzewnicy.
Czasami gazownicy montują parownik za wysoko (łatwiejszy montaż) i to też jest przyczyna problemów z ogrzewaniem i z działaniem instalacji gazowej.


Na górę 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
 Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ] 





Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: