Logo marki Fiat
 
Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ



 Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ] 



Autor Wiadomość
 Post : 31 gru 2008, 18:29 
Offline

Rejestracja:
27 gru 2008, 20:46
Posty: 4
Potrzebuje rady. Co może być przyczyną zerowania zegara i licznika dziennego na wyświetlaczu PANDY. Dodam że dzieje się to w niskich temperaturach i po kilkugodzinnym postoju


Na górę 
 Post : 31 gru 2008, 20:15 
Offline

Rejestracja:
29 maja 2008, 17:08
Posty: 1095
Lokalizacja: Między Łodzią a Warszawą :)
kontki pisze:
Potrzebuje rady. Co może być przyczyną zerowania zegara i licznika dziennego na wyświetlaczu PANDY. Dodam że dzieje się to w niskich temperaturach i po kilkugodzinnym postoju


Jak dla mnie słabiutki akumulator. Najprawdopodobniej ta sytuacja ma miejsce, kiedy próbujesz uruchomić silnik, wtedy zegar i licznik resetuje się. Spróbuj podładować akumulator i sprawdź poziom elektrolitu, ewentualnie dolej wody destylowanej i naładuj.

_________________
Fiat Bravo 120 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, ESP+ASR, fabryczny alarm, subwoofer, itd.
Fiat Grande Punto 90 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, subwoofer,itd.
Sprzedam kompletne zestawy nagrzewnic elektrycznych do Bravo


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 22 lut 2009, 18:20 
Offline

Rejestracja:
30 lip 2008, 21:32
Posty: 1
zdecydowanie nie jest to wina akumulatra!! W mojej Pandzie dzieje się dokładnie to samo a aku mam nowke. Czy ktoś wie w czym leży problem ??


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 22 lut 2009, 18:26 
Offline

Rejestracja:
29 maja 2008, 17:08
Posty: 1095
Lokalizacja: Między Łodzią a Warszawą :)
marzenaluczak pisze:
zdecydowanie nie jest to wina akumulatra!! W mojej Pandzie dzieje się dokładnie to samo a aku mam nowke. Czy ktoś wie w czym leży problem ??


W silnikach 1.2 w Punto II, podobnie zapewnie w Pandzie, były montowane ZA SŁABE akumulatory. Z tego co pamiętam to chyba 45 Ah. Fiat nie przyznawał się do tego, ale nie zalecał montować dodatkowych odbiorników prądu, np. radia czy instalacji gazowej. Jeśli uruchamiasz auto to pamiętaj o wyłączeniu świateł, aby nie obciążały instalacji. W Punto II ładowałem akumulator raz w miesiącu (jazda w mieście) i problemów nie miałem. Akumulator o zbyt dużej pojemności nie można zamontować, bo siądzie alternator.

_________________
Fiat Bravo 120 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, ESP+ASR, fabryczny alarm, subwoofer, itd.
Fiat Grande Punto 90 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, subwoofer,itd.
Sprzedam kompletne zestawy nagrzewnic elektrycznych do Bravo


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 23 lut 2009, 14:35 
Offline

Rejestracja:
27 gru 2008, 20:46
Posty: 4
U mnie jednak był to prawdopodobnie akumulator. W sumie ja też byłem przekonany że to nie akumulator bo miałem go od nowości z autem z pażdziernika 2006 a zaczęło się to dziać w listopadzie 2008 czyli zaraz po gwarancji. Jednak poszedłem tym tropem i zmierzyłem napięcie akumulatora pod obciążeniem i przy rozruchu było tylko 8,2 wolta a autko odpalało. A w/g serwisu powinno nie odpalać bo ma zabezpieczenie na 9,5 wolt. W międzyczasie jeszcze spróbowałem z innym akumulatorem ale ten miał odwrotne klemy i poszło jeszcze jakieś zabezpieczenie co spowodowało oddanie auta do serwisu i łącznie z wymianą akumulatora auto doprowadziłem do właściwego stanu. Jednak teraz mam jeszcze jedno pytanie - jaki wpływ miało to wszystko na spalanie bo przed wymianą i tą naprawą autko paliło 9,5 litra gazu( czyli w sumie dużo) a po tych perturbacjach spalanie spadło do7,5 litra czyli aż o 2 litry. Cieszy mnie to jednak przez dwa lata gwarancji jeżdziłem od iwana do pogana żeby wyregulować spalanie i wszędzie słyszałem że ten typ silnika tyle pali i nie ma najmniejszych szans na obniżenie spalania. Ciekawe co teraz usłyszę jak pojadę na regulację?


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 23 lut 2009, 14:41 
Offline

Rejestracja:
29 maja 2008, 17:08
Posty: 1095
Lokalizacja: Między Łodzią a Warszawą :)
kontki pisze:
U mnie jednak był to prawdopodobnie akumulator. W sumie ja też byłem przekonany że to nie akumulator bo miałem go od nowości z autem z pażdziernika 2006 a zaczęło się to dziać w listopadzie 2008 czyli zaraz po gwarancji. Jednak poszedłem tym tropem i zmierzyłem napięcie akumulatora pod obciążeniem i przy rozruchu było tylko 8,2 wolta a autko odpalało. A w/g serwisu powinno nie odpalać bo ma zabezpieczenie na 9,5 wolt. W międzyczasie jeszcze spróbowałem z innym akumulatorem ale ten miał odwrotne klemy i poszło jeszcze jakieś zabezpieczenie co spowodowało oddanie auta do serwisu i łącznie z wymianą akumulatora auto doprowadziłem do właściwego stanu. Jednak teraz mam jeszcze jedno pytanie - jaki wpływ miało to wszystko na spalanie bo przed wymianą i tą naprawą autko paliło 9,5 litra gazu( czyli w sumie dużo) a po tych perturbacjach spalanie spadło do7,5 litra czyli aż o 2 litry. Cieszy mnie to jednak przez dwa lata gwarancji jeżdziłem od iwana do pogana żeby wyregulować spalanie i wszędzie słyszałem że ten typ silnika tyle pali i nie ma najmniejszych szans na obniżenie spalania. Ciekawe co teraz usłyszę jak pojadę na regulację?


Większe zużycie paliwa było zapewne związane z większym zapotrzebowaniem na prąd z alternatora, który na biegu jałowym obciążał dodatkowo silnik, a ten zwiększał obroty. Koło się zamknęło i te 2 litry tak właśnie mogły wyparować.

_________________
Fiat Bravo 120 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, ESP+ASR, fabryczny alarm, subwoofer, itd.
Fiat Grande Punto 90 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, subwoofer,itd.
Sprzedam kompletne zestawy nagrzewnic elektrycznych do Bravo


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 23 lut 2009, 19:38 
Offline

Rejestracja:
27 gru 2008, 20:46
Posty: 4
Z tym spalaniem to jednak nie do konca jestem przekonany.Ale od początku- kupiłem Pandę w pazdzierniku 2006. Gaz miałem założony w pro-
mocji, tak że od początku . Spalanie oscylowało w granicach 8,6 l/100km. W listopadzie przełożyłem opony na zimowe a spalanie wzrosło do 9 l/100km. Na wiosnę 2007 po zmianie na opony letnie na felgach alu spalanie wskoczyło na 10,5 litra. I od tej pory zaczęła się moja wędrówka po serwisach. We serwisie fiata przez okres gwarancji autko podpinali ze trzy razy pod komputer poza przeglądami i za każdym razem ponoć po niewielkich korektach spalanie się nie zmieniało. Ponadto w serwisach gazowych ( różnych) gościem byłem praktycznie co drugie tankowanie i jedynie co się udało uzyskać to 9,3 - 9,7 l/100 km. bez rozgraniczenia lato zima. A teraz nagle taki spadek? w sumie z tego co ja wnioskuję( jestem laikiem) powodem spadku spalania było to zabezpieczenie komputera które spaliłem podpinając odwrotnie klemy . Dodam jeszcze że codziennie dojeżdzam do pracy 21 km poza miasto więc mogę powiedzieć że jest to spalanie średnie. Pozdrawiam kontki


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 27 lut 2009, 22:51 
Offline

Rejestracja:
11 gru 2008, 21:18
Posty: 11
1.jakim cudem akumulator większej pojemności może spalić alternator?
(w 126p miałem 50Ah i szlak go nietrafił),w nowych Fiatach zamieniają ludzie na większe i też szlak ich nie trafia(chodzi o alternator),a pozatym niemają problemów z odpalaniem.
2.podłańczając odwrotnie klemy w pierwszej kalejności pali diody na alternatorze,a potem to zależy:może centralke wtrysku,boby komputer itd.
3.a co do zerowania zegara to może być słaby akumulator bądź niezostało wgrane nowe oprogramowanie centrali


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 28 lut 2009, 09:39 
Offline

Rejestracja:
29 maja 2008, 17:08
Posty: 1095
Lokalizacja: Między Łodzią a Warszawą :)
kolo01 pisze:
1.jakim cudem akumulator większej pojemności może spalić alternator?
(w 126p miałem 50Ah i szlak go nietrafił),w nowych Fiatach zamieniają ludzie na większe i też szlak ich nie trafia(chodzi o alternator),a pozatym niemają problemów z odpalaniem.
2.podłańczając odwrotnie klemy w pierwszej kalejności pali diody na alternatorze,a potem to zależy:może centralke wtrysku,boby komputer itd.
3.a co do zerowania zegara to może być słaby akumulator bądź niezostało wgrane nowe oprogramowanie centrali


1. alternator będzie ładował cały czas akumulator i nigdy nie osiągnie naładowania, gdyż nie jest przewidziany do tej pojemności akumulatora. Możesz założyć w Pandzie akumulator od Stara nawet jak chcesz. Twoje auto, Twoje problemy. W 126p była prądnica, a to jest lekka różnica. Jedynym podobieństwem obu urządzeń jest to, że wytwarzały prąd dla auta.
2. No czyli koszty niewielkie, jakieś kilka tysięcy złotych.
3. Słaby akumulator oczywiście, a nowy soft co ma do rzeczy? Przecież jak braknie prądu, to w zegarze czy instalacji nie ma kondensatora podtrzymującego przez jakiś czas prądzik dla zegara. Już nie przesadzajmy, bo wkrótce będą wkładane baterie podtrzymujące zegar. Wymienić akumulator na świeży albo ładować ten co jest. Miałem Punto II i wiem o czym piszę. A Ty o przeprogramowaniu komputera....

_________________
Fiat Bravo 120 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, ESP+ASR, fabryczny alarm, subwoofer, itd.
Fiat Grande Punto 90 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, subwoofer,itd.
Sprzedam kompletne zestawy nagrzewnic elektrycznych do Bravo


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 28 lut 2009, 12:26 
Offline

Rejestracja:
27 gru 2008, 20:46
Posty: 4
1. nie zakładałem akumulatora o większej pojemności i nie spaliłem alternatora i na starym akumulatorze w którym napięcie pod obciążeniem spadało do 8,2 autko nie miało problemów z odpalaniem
2. podłączając odwrotnie klemy nie spaliły się diody w alternatorze tylko poszło jakieś zabezpieczenie (tak stwierdzono w serwisie fiata)
3. a zerowanie zegara to jednak było że słaby akumulator

W serwisie zapłaciłem za naprawę 100 zł plus oczywiście nowy akumulator więc nie był to alternator ani centralka wtrysku ani komputer tylko jakieś zabezpieczenie. A moje pytanie było;- jaki to miało wpływ na spalanie bo od tego momentu spadło a wcześniej pomimo moich dwuletnich wypraw po serwisach nie dawało się zmniejszyć?


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 28 lut 2009, 12:34 
Offline

Rejestracja:
29 maja 2008, 17:08
Posty: 1095
Lokalizacja: Między Łodzią a Warszawą :)
kontki pisze:
1. nie zakładałem akumulatora o większej pojemności i nie spaliłem alternatora i na starym akumulatorze w którym napięcie pod obciążeniem spadało do 8,2 autko nie miało problemów z odpalaniem
2. podłączając odwrotnie klemy nie spaliły się diody w alternatorze tylko poszło jakieś zabezpieczenie (tak stwierdzono w serwisie fiata)
3. a zerowanie zegara to jednak było że słaby akumulator

W serwisie zapłaciłem za naprawę 100 zł plus oczywiście nowy akumulator więc nie był to alternator ani centralka wtrysku ani komputer tylko jakieś zabezpieczenie. A moje pytanie było;- jaki to miało wpływ na spalanie bo od tego momentu spadło a wcześniej pomimo moich dwuletnich wypraw po serwisach nie dawało się zmniejszyć?


cuda :)

_________________
Fiat Bravo 120 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, ESP+ASR, fabryczny alarm, subwoofer, itd.
Fiat Grande Punto 90 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, subwoofer,itd.
Sprzedam kompletne zestawy nagrzewnic elektrycznych do Bravo


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 22 maja 2009, 21:05 
Offline

Rejestracja:
22 maja 2009, 20:56
Posty: 2
bravoemotionmjet pisze:
W 126p była prądnica, a to jest lekka różnica. Jedynym podobieństwem obu urządzeń jest to, że wytwarzały prąd dla auta.


W nowszych wersjach 126p były już alternatory.
Co do akumulatora - zbyt duża pojemność, tak jak napisał ktoś wcześniej, będzie powodować ciągłe niedoładowanie, a więc akumulator teoretycznie mocniejszy będzie słabszy niż ten mniejszy...
Miałem tak właśnie w maluchu - kupowało się wtedy to co było w sklepie...
O ile alternator jeszcze jakoś dawał radę, to prądnica niestety NIE...


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 08 sie 2010, 21:13 
Offline

Rejestracja:
08 sie 2010, 20:55
Posty: 5
a jak za mała pojemnosc to sie gotuje i płytki wyginaja w srodku.........aha i nie uznaja wtedy gwarancji


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 19 paź 2010, 16:19 
Offline

Rejestracja:
06 wrz 2010, 12:40
Posty: 47
Wydaje mi się ze jest to win akumlatora,weźmy pod uwagę że nie dzieje się tak przy wyższych temperaturach,nawet podczas kilkugodzinnego postoju. Montowane w wersji silnikowej 1.2 były po prostu zbyt słabe,stad zerowanie liczników.


Na górę 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
 Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ] 





Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: