Logo marki Fiat
 
Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ



 Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ] 



Autor Wiadomość
 Post : 14 kwie 2011, 21:17 
Offline

Rejestracja:
19 mar 2011, 10:04
Posty: 97
Czy ktoś już wymieniał olej w skrzyni - automacie? Skrzynia Aisin TF-80SC. Olej oryginalny Esso JWS 3309, ale są odpowiednikii z Mobila, Statoila o tych samych parametrach, a tańsze. Ile za to was policzyli i jak wymienili olej - statycznie czy dynamicznie?


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 16 kwie 2011, 06:04 
Offline

Rejestracja:
03 mar 2010, 20:31
Posty: 39
Ja wymieniałem statycznie. Koszt wymiany wraz z regeneracją sterownika (coś pomogło-opisywałem w innym poście co mi się dzieje) to 700 zł - Łódź.
Mój przebieg to 157 tys. Jaki wlali olej to nie mam pojęcia. Duży masz przebieg? U mnie sterownik się skończył jak pierwszy raz zrobiłem wymianę po zakupie przy 140 tys. km. Dzisiaj żałuje, bo przy takim przebiegu mówią żeby już nie wymieniać.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 16 kwie 2011, 08:22 
Offline

Rejestracja:
19 mar 2011, 10:04
Posty: 97
Uważam że nie masz czego żałować. Odkąd wszedłem w automat, sporo czytałem i rozmawiałem na ten temat. Jako mający podstawy wykształcenia technicznego ;) mam wiadomości, że jakikolwiek olej w środowisku roboczym zmienia z czasem swoje właściwości. Z drugiej strony elementy cierne skrzyni biegi zużywają się generując odpryski, drobiny własnych powierzchni. To zaś tworzy materiał cierny, który we współpracy z zużytym olejem obniża kulturę pracy całego mechanizmu i prowadzi do jego szybszego zużycia. Tyle mojej teorii. A więc wg. mnie, wymiana oleju była słuszna. Chyba że spóźniona, ale to jest mogło dotyczyć poprzedniego właściciela. Podobnie jak i należy wymieniać filtr skrzyni, który chroni jej mechanizmy przed tymi zanieczyszczeni. Problem w Cromie wynika co do filtra w tym, że jest on zabudowany w jej wnętrzu. Bez demontażu skrzyni nie w sposób tego uczynić. Fiat jak i większość a może i nawet wszyscy producenci aut, wskazują, że skrzynia jest bezobsługowa. To że tak się podaje wynika z wielu czynników, nie będę ich tutaj wszystkich opisywać. W skrócie jest tak - producenci aut zazwyczaj nie są producentami skrzyń auto. nie zawsze mogą, mają możliwość prowadzić ich profesjonalny serwis - zazwyczaj po prostu wymienia się całą skrzynię, której żywotność wynosi około 200 00 km. Wynika to jednak z kultury jazdy, warunków eksploatacji i serwisu skrzyni. Zaleca się, wbrew twierdzeniom producentów aut, wymianą oleju co 60, większość twierdzi że co 100 000km. Potem już regularnie co 30 000 km,względnie co roku. Jeśli to możliwe, oczywiście wraz z wymianą filtra. To powoduje, że żywotność takiej skrzyni znacznie wzrasta, a i kultura pracy pozostaje zdecydowanie na wyższym poziomie. Niestety, mało kto u nas się tym zajmuje na odpowiednim poziomie. Zazwyczaj wymiana jest statyczna i bez zmiany filtra, no ale lepsze to już niż nic. Tak więc wybór należy do każdego z nas. Ja tam planuję zmienić, choć mam dopiero 86 000 km. I to dynamicznie, właśnie szukam warsztatu. Jedno jest pewne - cokolwiek się dzieje nie tak ze skrzynią auto, to trzeba się tym od razu zając. Jak z zębami. Później jest już zazwyczaj za późno, a wtedy naprawdę boli...


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 16 kwie 2011, 19:45 
Offline

Rejestracja:
03 mar 2010, 20:31
Posty: 39
Masz racje. Jak dbasz tak masz. Włoch miał 3 lata zrobił 140 tys i miał to gdzieś. Serwisy robione, ale bez zmiany oleju w AS. Też jestem zwolennikiem zmian wszystkich materiałów, a najbardziej oleju tak jak zaleca producent z tym że dziele to na 2. Olej w silniku max 15 tys i do zmiany. Poza Cromą mam jeszcze inne pojazdy, niektóre od nowości i widzę że to się opłaca. Szkoda tylko że producent nie narzuca serwisom zmiany tego oleju, ale z czym byśmy do nich jeździli jakby się nie psuło :D. Chociaż pomijam fakt że serwis fiata nie chętnie wkłada "łapy" w AS. Jak wezmą robotę to wyciągają skrzynie i wiozą ją do wyspecjalizowanych warsztatów. Przez mój problem zagłębiłem się troszkę bardziej w problemach tej skrzyni japońskiej produkcji. Wielu mechaników AS uważa że jak się późno zmienia olej to lepiej tego nie robić. Opiłki o których mówisz i inne rzeczy mogą pięknie "poprawić" działanie skrzyni. U mnie objawiło się to przyszarpywaniem pomiędzy 3 a 4. Chciałem zmienić sterownik, ale odrazu uprzedzono mnie że trzeba rozbierać skrzynie. Obejrzeć części, wymyć skrzynie, zmienić filtr i poskładać. W innym przypadku nowy sterownik może w moment działać jak ten stary. Zdecydowałem się na regeneracje, nie wiem na czym ona polegała, ale w znacznym stopniu pomogła (700 zł z wymianą oleju+jakiś uszlachetniacz). Coś tam jeszcze ją "boli" ale to są mikro usterki. Doszedłem do wniosku że jak padnie na amen to ją naprawie. Od tamtej pory zrobiłem już 18 tys km i codziennie cieszę się jak mogę z tego wynalazku jak AS. Jazda z nią to czyszta przyjemność. Pozdrawiam


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 17 kwie 2011, 08:03 
Offline

Rejestracja:
19 mar 2011, 10:04
Posty: 97
Miałem ogromne obawy nim zdecydowałem się na kupno Cromy w automacie. Opinie na temat automatów są powszechnie takie, że to fajne, ale drogie i jak się zepsuje, to trzeba wydać majątek... Bez zwątpienia, automatyczna skrzynia biegów jest nieporównywalnie droższa w naprawie od manuala, a i należy na nią też zwracać większą uwagę. Z drugiej strony, zyskuje się ogromną kulturę jazdy i mniejsze obciążenia silnika, choć ceną jest nieco większe spalanie. Technologia produkcji skrzyń auto bardzo skoczyła do przodu w ostatnich latach i urządzenia te coraz bardziej upowszechniają się w naszym kraju. Nie jest też tak, że po prostu się włącza bieg, gaz i bezmyślnie do przodu! Poprawna jazda automatem to reżym zmiany nawyków jakie mieliśmy w manualu i potrzeba spokojniejszej jazdy. Automat i zestrojenie wnętrza Cromy u mnie wręcz wymusza taką kanapową jazdę. Sekwencji nie używam, automat pracuje w trybie D i to wystarcza. Pamiętam swoją pierwszą jazdę automatem C5 znajomego i to, jakie zrobiło to na mnie wrażenie. Oczywiście, z automatem wiążą się pewne ograniczenia ale komfort jazdy w porównywaniu z manualem, zwłaszcza na naszych coraz bardziej zatłoczonych drogach jest nieporównywalny. Automat w Cromie był często krytykowany w prasie jako "szarpiący", "z dziurą w dynamice". Ja tego wrażenia nie mam. Ten sam model skrzyni jest w wielu innych autach, np. w Volvo s40, którym także miałem okazję jeździć i jakoś nie widzę różnicy. Że wolno zmienia biegi? Hmmm...., nie ścigam się zawodowo, ale czy faktycznie zmienia wolno? Nie porównywałem tej cechy z innymi samochodami, uważam, że zmienia biegi poprawnie. Nie cisnę gazu do dechy, wiem, że automaty tego nie lubią. Jeśli jest potrzeba dynamicznej jazdy, zawsze można docisnąć gaz i wtedy żwawo rusza do przodu. Z moim silnikiem nie ma z tym problemu (2.4). A moc tego silnika wręcz wymusza nie nazbyt prędką jazdę po ruszeniu i zmianę przełożeń. Miałem możliwość jeździć silnikiem 1.9 150 km w manuału i myślę, że automat w tej wersji pracuje podobnie. Ten silnik jest naprawdę "żwawy". Każdy ma to, co lubi. Mnie to odpowiada. Jeśli ktoś zastanawia się brać automat, cz nie, ja polecam. Aktualnie tym, co mi spędza sen z powiek jest zamiar Komisji Europejskiej obłożenia oleju napędowego wyższym podatkiem, aby odwrócić stosunek cen w relacji benzyna - diesel. Ale to już zupełnie inna historia...


Na górę 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
 Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ] 





Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

cron