Logo marki Fiat
 
Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ



 Strona 1 z 2 [ Posty: 21 ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Autor Wiadomość
 Post : 18 lis 2011, 13:38 
Offline

Rejestracja:
25 sie 2010, 07:26
Posty: 45
Mam takiego diesla co ma DPF ;-) . Ostatnio, przy okazji wizyty w
ASO, powiedziano mi, że "olej wymienia sie jak zapali się kontrolka".
Nie jest to obligatoryjna czynność po jakimś określonym przebiegu.
Może zdarzyć się tak, że jak pojade na pierwszy przegląd po 35 kkm, to
olej nie musi być wcale zmieniony. Moje pytanie skierowanie jest głównie
do posiadaczy diesla, właśnie z DPF. Po ilu km zapaliła Wam się
kontrolka informująca o potrzebie wymiany oleju ?


Na górę 
 Tytuł: reporada
 Post : 19 lis 2011, 02:38 
Offline

Rejestracja:
16 mar 2009, 08:39
Posty: 230
Niestety to prawda, że olej w dieslu z DPF-em należy wymieniać, gdy tylko zapali się kontrolka. Zazwyczaj jest to duuużo wcześniej niż przewiduje to instrukcja obsługi. Bywa, że należy olej wymieniać nawet co kilka tysięcy kilometrów. Wszystko zależy od warunków eksploatacji auta. Jeżeli auto ciągle śmiga w trasie to DPF nie będzie się ciągle zapychał i będzie miał warunki do samooczyszczenia. W takim przypadku jest szansa na wymianę oleju co 35000 km. Jeżeli zaś auto jeździ po mieście i w dodatku na bardzo krótkich odcinkach, często stoi w korkach to DPF będzie ciągle się zapychał i będą problemy z uzyskaniem warunków do samooczyszczenia się DPF-a. Wtedy właśnie dochodzi do rozrzedzenia oleju z powodu przedostawania się do układu smarowania niespalonego paliwa i będzie to powodowało zapalanie się kontrolki informującej o konieczności wymiany oleju. Przebieg pomiędzy kolejnymi wymianami zależy od intensywności zapychania się filtra i jest różny. Może to być kilka albo kilkanaście tysięcy kilometrów. Zgodnie z instrukcją obsługi olej należy wymieniać co 35000 bez względu na to czy kontrolka pali się czy nie. Według mnie i wielu innych użytkowników diesli to stanowczo za duży przebieg.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 19 lis 2011, 09:47 
Offline

Rejestracja:
17 lip 2010, 08:25
Posty: 92
Piotrek piszesz nieprawdę ...W instrukcji w silniku z DPF nie jest określone że po 35tys,pisze wyrażnie?jak zapali się kontrolka.Lub co dwa lata......Mi zapaliła się 34800.Olej wymieniłem(sam) ale kontrolka nie zgasła,znaczy że komputer nie bada oleju,to taki pic....


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 19 lis 2011, 11:30 
Offline

Rejestracja:
24 sty 2010, 08:32
Posty: 189
Juki pisze:
Piotrek piszesz nieprawdę ...W instrukcji w silniku z DPF nie jest określone że po 35tys,pisze wyrażnie?jak zapali się kontrolka.Lub co dwa lata......Mi zapaliła się 34800.Olej wymieniłem(sam) ale kontrolka nie zgasła,znaczy że komputer nie bada oleju,to taki pic....


Przejeździłeś bez wymiany oleju 35tys. km ?? Jestem w szoku. Na pewno sam zauważyłeś, że to co wylało się z miski olejowej bardziej przypominało mazut niż olej.
Komputer raczej na pewno nie bada poziomu degradacji oleju ale na podstawie ilości rozruchów, średniej prędkości samochodu określa moment wymiany.
Tak czy siak uważam, że przekraczanie przebiegu 20tys.km do wymiany za bardzo nierozsądne postępowanie, które może się w niedalekiej przyszłości skończyć dość sporymi wydatkami... Może trochę przesadzam ale ja w każdym samochodzie wymieniam olej max co 10tys. km.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 19 lis 2011, 18:26 
Offline

Rejestracja:
17 lip 2010, 08:25
Posty: 92
Co 10tys olej?i kasujesz licznik olejowy za 150zł


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 19 lis 2011, 21:16 
Offline

Rejestracja:
13 mar 2010, 10:01
Posty: 53
To wcale nie jest przesada wymieniać olej co 10tys. Ja tak właśnie robiłem, teraz może trochę przeciągnę do 15 tys. bo dużo jeździłem w trasie. Ale słyszałem że szczęśliwcy którzy dużo jeźdżą po mieście a mają DPF, wymieniają olej nieraz co 4-5 tys. Niestety nawet niewielkie rozrzedzenie oleju silnikowego drastycznie pogarsza jego właściwości smarne. A tak trochę z innej beczki - ostatno czytałem w motorze że usunięcie DPF'a nie niesie ze sobą żadnych konsekwencji bo na przeglądzie nie sprawdzają zadymienia spalin gdyż warunki w jakich powinien być przeprowadzony taki test są bardzo niekorzystne dla silnika (utrzymanie przez jakiś czas maksymalnych obrotów przy nieobciążonym silniku) więc mało który zakład będzie brał odpowiedzialność za ew. uszkodzenie silnika (pierścienie).
A z drugiej strony nowy silnik i tak generuje bardzo mało sadzy.

1.6 mjet 120KM z DPF


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 20 lis 2011, 09:35 
Offline

Rejestracja:
17 lip 2010, 08:25
Posty: 92
Jordan.Po ilu kilometrach zapala Ci się kontrolka?I takie pytanie było w pierwszym wpisie?Kasujesz serwis ile bulisz?Jak często? Wymiana:olej 200zł,wymiana 50zł,filtr (wkład)60zł, kasowanie komputer 150zł.Razem 460zł....


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 20 lis 2011, 17:25 
Offline

Rejestracja:
13 mar 2010, 10:01
Posty: 53
Juki pisze:
Jordan.Po ilu kilometrach zapala Ci się kontrolka?I takie pytanie było w pierwszym wpisie?Kasujesz serwis ile bulisz?Jak często? Wymiana:olej 200zł,wymiana 50zł,filtr (wkład)60zł, kasowanie komputer 150zł.Razem 460zł....


Jeszcze ani razu nie zapaliła mi się kontrolka wymiany oleju, bo też nie polegam do końca na tym co podaje komputer - to tylko orientacyjne wartości. JA wolę wymieniać olej wcześniej. Co do podanych kosztów to nie mogę uwierzyć że ktoś pobiera za samo wykasowanie przebiegu 150zł. W Polinarze w Krakowie ta czynność akurat podpada pod wymianę za którą płacę 50zł. CZyli całość kosztuje 310zł. Apropos kasowania - czy ktoś już próbował z licencjonowaną wersją FiatEcuScan?


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 21 lis 2011, 12:14 
Offline

Rejestracja:
29 maja 2008, 17:08
Posty: 1095
Lokalizacja: Między Łodzią a Warszawą :)
35.000 km po mieście i z DPF?. Krzyżyk na drogę. W trasie też maksymalnie co 20.000 km, a najlepiej maksymalnie co 15.000 km. Najbezpieczniej co rok albo 10.000 km, zależy co pierwsze. W swoich autach wymieniam co ok. 10.000 km, a nie mam DPF. 35.000 km to pięknych chwyt marketingowy.

_________________
Fiat Bravo 120 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, ESP+ASR, fabryczny alarm, subwoofer, itd.
Fiat Grande Punto 90 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, subwoofer,itd.
Sprzedam kompletne zestawy nagrzewnic elektrycznych do Bravo


Na górę 
 Tytuł: re porada
 Post : 21 lis 2011, 20:50 
Offline

Rejestracja:
16 mar 2009, 08:39
Posty: 230
Juki pisze:
Piotrek piszesz nieprawdę ...W instrukcji w silniku z DPF nie jest określone że po 35tys,pisze wyrażnie?jak zapali się kontrolka.Lub co dwa lata ...


Juki - masz racje nie ma takiego zapisu.
Ale wymiana oleju silnikowego jest jedną z wielu czynności obsługowych wykonywanych zazwyczaj podczas przeglądu po określonym przebiegu. Nasuwa się więc pytanie.
Czy ASO pominie czynność wymiany oleju w czasie wykonywania przeglądu np. po 35000 km jeżeli: nie będzie palić się kontrolka, olej nie był wcześniej wymieniany, nie minęły jeszcze dwa lata???

Według mnie ASO wymieni olej, gdyż 35000 km to maksymalnie graniczny przebieg bez wymiany oleju jaki producent dopuszcza. Choć nie jest to nigdzie napisane w instrukcji sadze, że właśnie dlatego zapaliła się kontrolka w Twoim aucie przy przebiegu 34800km. Ale ze względu na specyfikę silników z DPF-em producent przewiduje i informuje, że może również wystąpić konieczność wcześniejszej wymiany oleju i należy go wymienić, gdy tylko zaświeci się kontrolka. Dla uproszczenia w instrukcji widnieje tylko zapis ... olej wymienić, gdy zaświeci się kontrolka lub co dwa lata.

Ja wymieniam ze względu na jazdę głównie w mieście, przebieg roczny 22 000 km:
olej silnikowy i filtr oleju oraz filtr powietrza co 15 000 km,
filtr kabinowy co 6 miesięcy,
filtr paliwa będzie wymieniony nie później jak po 40 000 km.


Na górę 
 Tytuł: Re: re porada
 Post : 21 lis 2011, 21:00 
Offline

Rejestracja:
29 maja 2008, 17:08
Posty: 1095
Lokalizacja: Między Łodzią a Warszawą :)
Napiszę tak. Serwis wymieni olej jak klient sobie tego zażyczy. Jeśli klient powie, że nie to serwis oleju nie wymieni. Klient, nasz pan. Auto po sprzedaży nikogo nie interesuje, tym bardziej mechaników. Będzie coś pukało, to wymienią jak Tobie będzie przeszkadzało i choćby mieli rozebrać pół auta, a miałoby to kosztować 10.000 zł. Oczywiście po gwarancji, bo na gwarancji wszyscy będą mówili, że "ten typ tak ma".

Do użytkownika/właściciela należy pamiętanie o terminach. Serwis ma to w nosie. Jak będziesz chciał to wleją do silnika olej, który tam nie powinien się znaleźć... Zgodnie z życzeniem.

Brutalna prawda, ale prawda.

_________________
Fiat Bravo 120 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, ESP+ASR, fabryczny alarm, subwoofer, itd.
Fiat Grande Punto 90 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, subwoofer,itd.
Sprzedam kompletne zestawy nagrzewnic elektrycznych do Bravo


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 22 lis 2011, 10:12 
Offline

Rejestracja:
25 sie 2010, 07:26
Posty: 45
Czyli nie liczyc na odpowiedzialność ASO, tylko samemu pilnować.
Pierwszą zmiane oleju sam zaproponowałem po ok roku. Na liczniku było
wtedy coś ok 18 tyś. Panowie z ASO sami się dziwili, po co zmieniać i że
w tych autach robi sie to na "wyraźnie życzenie komputera ;-)".
Zapytałem się wobec tego co ile, z autopsji, odzywa sie komp, prosząc o
wymianę. Róznie, ale rekordziści to :
najszybciej 8000 km
najdłużej ok. 50 000 km.
Nie spałbym spokojnie wiedząc, ze mój Fiacik ma stary olej w misce.
To tak jakby chodzić przez pół roku w jednych slipach. ;-(


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 22 lis 2011, 10:15 
Offline

Rejestracja:
29 maja 2008, 17:08
Posty: 1095
Lokalizacja: Między Łodzią a Warszawą :)
Znajomy Holender, od których Rodacy kupują auta jako idealne, jest przedstawicielem ich toku myślenia. Kupił nowego Golfa, przejeździł 80.000 km na jednym oleju, bo "po co wymieniać skoro jeździ". Po 80.000 km silnik padł. Jeździjcie dalej według zaleceń ASO... I generalnie jest to opis sytuacji jak traktuje się auta w Holandii.

_________________
Fiat Bravo 120 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, ESP+ASR, fabryczny alarm, subwoofer, itd.
Fiat Grande Punto 90 KM dołożyłem Blue Me, nagrz. elektr., tempomat, subwoofer,itd.
Sprzedam kompletne zestawy nagrzewnic elektrycznych do Bravo


Na górę 
 Post : 22 lis 2011, 15:55 
Offline

Rejestracja:
16 mar 2009, 08:39
Posty: 230
PanDrive pisze:
Mam takiego diesla co ma DPF ;-) ...
Może zdarzyć się tak, że jak pojade na pierwszy przegląd po 35 kkm, to
olej nie musi być wcale zmieniony...


Panowie - ja nawiązuje do pierwszego postu w temacie. Skoro klient jedzie na pierwszy przegląd to znaczy, że zależy mu na gwarancji. A w takim przypadku naprawdę nie wierzę w to, żeby serwis nie wymienił oleju, który ma przebieg 35 000 km i klient zachował gwarancję.
Oczywistym odstępstwem od tego może być sytuacja , że olej był faktycznie wymieniony kilka tysięcy km wcześniej i jest to potwierdzone przez ASO.
Zgadza się, że serwis nie będzie dbał o nasze auta bo to nie ich własność. Ale z pewnością wypomni brak przeglądu, gdy pojedzie się na naprawę gwarancyjną bo to jest forma obrony przed ponoszeniem kosztów.
Dlatego występuje tu prawie zawsze zbywanie, ale za to po gwarancji to występuje nawet konieczność usunięcie tego co na gwarancji było dobre wg. serwisu, a klienta wkurzało.

Spoko ten golfik u nas jeszcze trochę pojeździ.


Na górę 
 Post : 19 paź 2012, 06:40 
Offline

Rejestracja:
30 mar 2011, 14:54
Posty: 6
Lokalizacja: Śląsk
Jaki olej należy wlewać do Bravo z Multijetem 2.0 ?

_________________
Fiat Bravo Sport Maserati Blue Multijet 2.0 2009


Na górę 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
 Strona 1 z 2 [ Posty: 21 ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna





Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: