Logo marki Fiat
 
Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ



 Strona 1 z 2 [ Posty: 17 ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Autor Wiadomość
 Post : 09 sty 2012, 11:51 
Offline

Rejestracja:
10 lis 2011, 07:29
Posty: 12
witam,
szukałem na forum Nowe bravo i nie znalazłem takiego tematu.
Dlaczego Fiat nie produkuje lub nie zakłada świateł do jazdy dziennej ?
w necie są jakieś próby montażu takich świateł ale konieczna jest ingerencja w blachę!!!!
dlaczego FIAT nie pomyśli o zainstalowaniu takich świateł w reflektorach już używanych (np.konieczna byłaby wymiana)lub w miejscu świateł przeciwmgielnych(nie każde autko je ma) lub wlotów powietrza chłodnicy-oczywiście zgodnie z obow.w tym zakresie przepisami.


Na górę 
 Post : 09 sty 2012, 14:18 
Offline

Rejestracja:
23 gru 2009, 13:56
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
Kupiłem na allegro moduł do świateł dziennych. Moduł jest podpięty pod światła drogowe, żarówki świecą z mocą 30%. Po uruchomieniu silnika włączają się automatycznie, po włączeniu świateł postojowych lub mijania automatycznie się wyłączają. Wielu producentów stosuje te rozwiązanie w swoich samochodach, jest ono zgodne z obowiązującymi przepisami. Niedawno byłem zrobić przegląd okresowy, diagnosta nie miał zastrzeżeń.

_________________
Nowe Bravo 1.9 Multijet 120KM - 2008r.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 10 sty 2012, 07:46 
Offline

Rejestracja:
10 lis 2011, 07:29
Posty: 12
w jakich miejscach auta zamontowałeś światła?sam to robiłeś czy w jakimś warsztacie(ewent.adres poproszę). czy mógłbyś zrobić fotkę auta i pokazać?dziękuję.


Na górę 
 Post : 10 sty 2012, 08:27 
Offline

Rejestracja:
23 gru 2009, 13:56
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
Moduł świateł do jazdy dziennej to element elektroniczny wpinany do instalacji oświetlenia przednich reflektorów , konkretnie przewodów żarówek drogowych( nie ma dodatkowych lamp). O ile dobrze pamiętam wszystkie nowe modele sam. wyprodukowane po 02.2011 muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej ( świecą tylko przednie lampy ). Wielu producentów zamiast stosować dodatkowe oświetlenie (zazwyczaj diody LED)stosuje to rozwiązanie.Polega to na tym że wykorzystuje się reflektory przednie jako lamy dzienne,mijania i drogowe. Po uruchomieniu silnika po kliku sekundach załączają się żarówki świateł drogowych świecąc z 30% mocy. Świecą tylko przednie reflektory, tylne i oświetlenie tablicy przyrządów kokpitu nie działają. W momencie jak włączysz św.postojowe lub mijania moduł przestaje działać automatycznie (zgodnie z przepisami o św. dziennych). Przy niewielkich zdolnościach można samemu zamontować (dołączona instrukcja), nie ma konieczności montażu dodatkowych lamp, które niejednokrotnie szpecą auto i w naszym przypadku nie ma miejsca na dodatkowe lampy.

_________________
Nowe Bravo 1.9 Multijet 120KM - 2008r.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 10 sty 2012, 11:03 
Offline

Rejestracja:
23 gru 2009, 13:56
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
Moduł kosztował około 120 zł, wykonany profesjonalnie z gwarancją. Nie polecam tanich robionych na przekaźnikach mechanicznych za kilkadziesiąt złotych.

_________________
Nowe Bravo 1.9 Multijet 120KM - 2008r.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 10 sty 2012, 14:35 
Offline

Rejestracja:
11 lip 2009, 08:08
Posty: 28
To jest nie zgodne z przepisami.
Światła to jazdy dziennej to także światła tylne!


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 10 sty 2012, 17:34 
Offline

Rejestracja:
23 gru 2009, 13:56
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
Przepisy się zmieniły 04 maja 2009 roku. Wystarczą światła przednie. Można to zaobserwować w nowych modelach poruszających się po drogach.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.

_________________
Nowe Bravo 1.9 Multijet 120KM - 2008r.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 10 sty 2012, 19:37 
Offline

Rejestracja:
04 mar 2010, 18:15
Posty: 27
Obawiam się, że moduł ten jest niezgodny z przepisami.
Zastosowanie modułu pozwala uzyskać efekt prawie świateł do jazdy dziennej. Jak to już kiedyś określono "prawie" robi wielką różnicę. Moim zadaniem to półśrodek. I kolega czego oczywiście nie życzę trafi na upierdliwego funkcjonariusza, który sprawdzi czy ten wynalazek ma homologację i czy na kloszach reflektorów widnieje oznaczenie DRL.
Efekt zabrany dowodzik rejestracyjny i ciężko będzie wtedy znaleźć diagnostę, który przymknie oko. Życzę jednak długiej i bezstresowej eksploatacji tego rozwiązania.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 12 sty 2012, 07:29 
Offline

Rejestracja:
10 lis 2011, 07:29
Posty: 12
napisałem do FIATA maila następującej treści:
"
Pytanie: Kupiłem w salonie Fiata Bravo rocznik 2011 i takich świateł tam nie
ma. Dlaczego Fiat nie produkuje lub nie zakłada świateł do jazdy dziennej ?
w necie są jakieś próby montażu takich świateł ale konieczna jest ingerencja
w blachę!!!!
dlaczego FIAT nie pomyśli o zainstalowaniu takich świateł w reflektorach już
używanych (np.konieczna byłaby wymiana)lub w miejscu świateł
przeciwmgielnych(nie każde autko je ma-często są w tym miejscu
tzw.zaślepki)) lub wlotów powietrza chłodnicy-oczywiście zgodnie z obow.w
tym zakresie przepisami."

odpowiedź brzmiała:
"Szanowny Panie,

dziękujemy za kontakt z Fiatem. Zgodnie z obowiązującymi przepisami w
światła do jazdy dziennej muszą być wyposażone pojazdy, które mają nowe
homologacje. Fiat bravo otrzymał homologację dopuszczającą przed
wprowadzeniem wspomnianych przepisów i w związku z tym nie ma konieczności
doposażania tego modelu w światła do jazdy dziennej."


czyli "na okrągło".napisałem kolejnego maila o treści:
"nie zadowala mnie ta odpowiedź bo nie zawiera odpowiedzi-skoro nie ma
dlaczego Fiat nie zadba by takie światła były montowane jako dodatkowe
akcesoria? za dodatkową opłatą?
może należałoby zwrócić się do fabryki Fiata we Włoszech?skoro takie
światła zainstalowano w Lancii Ypsilon to dlaczego nie może ich miec Bravo?"

i znów odpowiedź "na okrągło" z 'totalnym oleewem "klienta-w tresci"ma auto i czego jeszcze chce????"

"dziękujemy za ponowny kontakt z Fiatem. Zgodnie z obowiązującymi przepisami
fiat bravo nie musi być doposażony w światła do jazdy dziennej. Producent
uznał, iż dodatkowe wyposażenie, nawet w formie akcesorium, nie jest
konieczne ani potrzebne. Linia i styl fiata bravo pozostają w związku z tym
niezmienne."


a jako,że jestem uparty napiszę do fabryki we Włoszech-dlaczego takiego rozwiązania czy też akcesorium nie ma dla Bravo?czy tak trudno zadbać o klienta?wiem,że dla niektórych to gadżet-ale skoro staje się to reguła dla nowych aut dlaczego nie wprowadzić tej nowinki technicznej?


Na górę 
 Post : 13 sty 2012, 11:20 
Offline

Rejestracja:
15 kwie 2010, 11:57
Posty: 162
bravomarek pisze:
Moduł świateł do jazdy dziennej to element elektroniczny wpinany do instalacji oświetlenia przednich reflektorów , konkretnie przewodów żarówek drogowych( nie ma dodatkowych lamp). O ile dobrze pamiętam wszystkie nowe modele sam. wyprodukowane po 02.2011 muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej ( świecą tylko przednie lampy ). Wielu producentów zamiast stosować dodatkowe oświetlenie (zazwyczaj diody LED)stosuje to rozwiązanie.Polega to na tym że wykorzystuje się reflektory przednie jako lamy dzienne,mijania i drogowe. Po uruchomieniu silnika po kliku sekundach załączają się żarówki świateł drogowych świecąc z 30% mocy. Świecą tylko przednie reflektory, tylne i oświetlenie tablicy przyrządów kokpitu nie działają. W momencie jak włączysz św.postojowe lub mijania moduł przestaje działać automatycznie (zgodnie z przepisami o św. dziennych). Przy niewielkich zdolnościach można samemu zamontować (dołączona instrukcja), nie ma konieczności montażu dodatkowych lamp, które niejednokrotnie szpecą auto i w naszym przypadku nie ma miejsca na dodatkowe lampy.


Nie wiem czy wiesz ale modul powoduje że żarówka de facto mryga przy czym współczynnik wypełnienia okresu przebiegu prostokątnego wynosi ok 30% przez co żarówka świeci słabiej.
Żarówki z żarnikami nie lubią częstych zmian prądu a tu niestety żarówka jest notorycznie włączana i wyłaczana ok 100 razy na sekundę (jak nie lepiej). Tylko w taki sposób unika sie stosowania wielkiego rezystora mocy który był stosowany w starych samochodach z takim systemem świateł dziennych - ale tam żarówka nie mrygała kosztem takiego samego poboru mocy jak z żarówką świecącą na full....
Wniosek - zywotność żarówki może ulec znacznemu skróceniu po zastosowaniu takiego modułu.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 13 sty 2012, 13:38 
Offline

Rejestracja:
13 mar 2010, 10:01
Posty: 50
Cytuj:
Nie wiem czy wiesz ale modul powoduje że żarówka de facto mryga przy czym współczynnik wypełnienia okresu przebiegu prostokątnego wynosi ok 30% przez co żarówka świeci słabiej.
Żarówki z żarnikami nie lubią częstych zmian prądu a tu niestety żarówka jest notorycznie włączana i wyłaczana ok 100 razy na sekundę (jak nie lepiej). Tylko w taki sposób unika sie stosowania wielkiego rezystora mocy który był stosowany w starych samochodach z takim systemem świateł dziennych - ale tam żarówka nie mrygała kosztem takiego samego poboru mocy jak z żarówką świecącą na full....
Wniosek - zywotność żarówki może ulec znacznemu skróceniu po zastosowaniu takiego modułu.

Nie wiem dlaczego ale czasami niektórzy posiadają wręcz niepohamowaną chęć do dzielenia się wiedzą z innymi;) Więc już zacząłem się zastanawiać dlaczego u mnie w domu żarówki nie przepalają się skoro są włączane i wyłączane przez prąd o częstotliwości 50Hz? A tak nawiasem mówiąc to w nowych samochodach (tam oczywiście gdzie nie są stosowane LEDy) nawet kierunkowskazy są PWMowane. Oczywiście załączanie następuje z uwzględnieniem prawa Ohma, kiedy to normalnie mielibyśmy większy prąd, bo opór mniejszy przy zimnym żarniku.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 13 sty 2012, 14:01 
Offline

Rejestracja:
15 kwie 2010, 11:57
Posty: 162
Kolego, opisałem tylko fakty, jeśłi Ci to przeszkadza to Twój problem ;)
Od zarania dziejów w motoryzacji można było się obejść bez PWM, jeśli producent miał manierę uzyć go do kierunkowskazów - cóż, to użył.
Kierunkowskazy mają migać bo taka ich natura, ale traktowanie sygnałem szybkozmiennym zarówki światła mijania nie jest dla niej zdrowe.
Nie od parady często sie przepalają przy zmianach napięcia (np problemy z regulatorem) i częstym włączaniu/wyłaczaniu itp.
Gdybyś miał w domu DC o podobnym napięciu co wartośc skuteczna AC to Twoja żarówka świeciłaby o wiele dłużej.
AC zastosowano w domach nie po to by żarówki sie nie przepalały ale dlatego że prąd DC nie działa w zestawieniu z prawami Maxwella jeśli wiesz o czym piszę :)
Pozdrawiam


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 14 sty 2012, 17:20 
Offline

Rejestracja:
23 gru 2009, 13:56
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
Nie wiem czy stosowanie modułu DRL skraca żywotność żarówki.Mam go zamontowane od około roku i zrobiłem 10 tyś.km. W tym okresie nie było potrzeby wymiany żarówki.Takie rozwiązanie stosują między innymi : Renault, KIA, Hyundai, Toyota,oraz BMW w modelach nie wyposażonych w światła LED (info. od zaprzyjaźnionego elektryka sam.)

_________________
Nowe Bravo 1.9 Multijet 120KM - 2008r.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 16 sty 2012, 11:33 
Offline

Rejestracja:
15 kwie 2010, 11:57
Posty: 162
OK, fajnie gdybyś podał jeszcze konkretne modele bo jestem ciekaw...
Wiem że w starszych BMW stosowano ten pomysł ale żarówka była w szereg z rezystorem mocy co tylko zmiejszało natężenie światła a juz pobór pradu niestety pozostawał ten sam (rezystor grzał sie niemiłosiernie)
Co do mojej wypowiedzi była bardziej w kontekście uprzedzenia że jeśli Ci się żarówki przepalą szybciej to żebyś wiedział czemu :)
Tak naprawdę te moduły były stosowane jako szybkie rozwiązanie problemu z nowym prawem bo łatwiej producentowi dodać moduł niż zamawiać u poddostawców nowe wiązki, przełączniki* no i leflektory a żywotnością żarówki nikt sie nie martwił...
Pzdr


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 16 sty 2012, 13:10 
Offline

Rejestracja:
10 lis 2011, 07:29
Posty: 12
wszystko fajnie ale.... FIAT nie rozwiązał problemu.auta typu np.nowa lancia Ypsilon mają to rozwiązanie a moja korespondencja z Fiatem i ich odpowiedzi nie wskazują na chęć pomocy -czy tak trudno byłoby zastosować takie światła w dotychczasowym reflektorze-akcja wymiany i montażu u dealerów przyniosłaby dodatkowe wpływy.ale po co-klient i tak kupi!!!!


Na górę 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
 Strona 1 z 2 [ Posty: 17 ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna





Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: