Logo marki Fiat
 
Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ



 Strona 1 z 2 [ Posty: 16 ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Autor Wiadomość
 Post : 31 lip 2009, 12:45 
Offline

Rejestracja:
31 lip 2009, 12:25
Posty: 125
W tym temacie (wzorem z tematu w Nowym Bravo) informujmy o wszystkich usterkach występujących w Linei.

Więc mój egzemplarz (Linea 1,4 T-Jet 120KM wersja Dynamic, rocznik 2008, kupiony w czerwcu 2009 nowy z salonu, bez przebiegu.

1. Od razu po wyjechaniu z salonu auto ściągało w prawą stronę.
Dwie ASO w Krakowie nie potrafiły sobie z tym poradzić (jedni->AutoKrak-zresztą sprzedawca-zrobili 22 km jazd testowych... i ustawili tak, że było jeszcze gorzej, poza tym oddali auto ubłocone). Po zgłoszeniu skargi w Fiat Auto Poland i pojechaniu do trzeciego ASO (Viamot) jak ręką odjął ale tylko podczas jazdy na luzie oraz hamowania. Gdy auto jest na biegu i przyspiesza (dowolnie... mocno jak i lekko przyspieszając) to ściąga w prawo i to obojętnie na jakiej drodze, pochyłości itd. Wg mnie tak nie powinno być! Moim zdaniem to nie jest normalne, że muszę zawsze trzymać kierownicę a jak na chwilkę ją puszczę to auto zmienia samo pas! Jeździłem Grande Punto T-Jet, Abarth 500 oraz Abarth Punto i nie ściągały! Byłem łącznie już w 4 serwisach i... twierdzą, że nic nie da się zrobić i że ten typ tak ma. Przedwczoraj zgłosiłem skargę do Fiat Auto Poland... powiedzieli, że zajmą się tym i odezwą. Jak narazie cisza. W sobotę jadę na jazdę próbną 2 identycznymi Lineami co moja. Zobaczę czy też ten problem w nich występuje. Dziwi mnie ten problem, gdż miałem wiele aut i żaden takiego problemu nie miał. Czy wiecie co to może być? Czy Wasze Linee T-Jet również ściągają w prawo?

Pozostałe usterki mojego egzemplarza to:
2. Auto wyjechało z salonu z nienapełnioną klimatyzacją. Po powrocie do dealera napełniono klimę. Działała całe 3 tygodnie. Viamot zdiagnozował dziurę w chłodnicy od klimatyzacji. Wymieniono na gwarancji gdyż to był fabryczny wżer (dziwne, że AutoKrak tego nie zauważył i takie auto sprzedali).
3. Trzeszczenie przy skręcaniu kołami (pojawiło się przy 1800km przebiegu). Wada fabryczna łożysk mocowań amortyzatorów. Wymieniono na poprawioną wersję łożysk. Jest ok.
4. Pękła kratka nawiewu na tunelu centralnym (ta nad radiem). Wymieniono na gwarancji.
5. Odstająca klapka wlewu paliwa. Wymiana na nową część.
6. Mechanizm składania oparć tylnych siedzeń... nie działał. Naprawiono w ASO.
7. Drganie i trzeszczenie szyby drzwi kierowcy gdy była otwartw w połowie. Jeden serwis ASO mówił, że tak musi być, drugi nasmarował prowadnicę (przy okazji coś spieprzyli bo głośnik przestał działać i latała jakaś śrubka w drzwiach), trzeci serwis od ręki naprawił głośnik i usunął drgania i trzeszczenie szyby.
8. Pojawiło mi się ocieranie jakiejś gumy z błotnika na wysokości zawiasu drzwi o rant drzwi. Muszę podjechać do ASO by to zrobili gdyż zdziera lakier z rantu drzwi.
9. Odkształciła się uszczelka drzwi kierowcy. Wymieniono na nową.

Oprócz tych ewidentnych chorób wieku dziecięcego (normalka w aucie produkowanym krócej niż 2 lata... KAŻDA marka ma te problemy! Linea Faza 1 czyli rok 2009 już jest podobno pozbawiona tych usterek) auto sprawuje się wyśmienicie i gdybym miał kupować ponownie to bez wahania kupiłbymm nawet gdybym miał przechodzić przez te usterki jeszcze raz.
Tylko to nieszczęsne ściąganie w prawo... Może uda Wam się coś mi doradzić co robić? Z góry dzięki za pomoc.

PS>Fiat Auto Poland bardzo poważnie podchodzi do zgłaszanych skarg! Miałem problem z gwarancją... Miały być 3 lata a w chwili wyjazdu z salonu (po dokonaniu płatności i wszystkiego) dowiedziałem się, że mam 2 lata bo coś tam coś tam (na 2009 byłyby 3 lata, brałem 2008 tylko bo dali duży rabat, gdybym wiedział wziąłbym 2009). Po zgłoszeniu do FAPu od razu przeproszono za dealera (który notabene przyznał im się do tego) i przysłano gwarancję 3 letnią (nawet danych do wysyłki nie musiałem podawać->ściągnęli sobie sami od dealera-sprzedawcy). To się ceni!! Mam nadzieję, że z tym ściąganiem też coś poradzą…


Ostatnio zmieniony 08 paź 2009, 19:22 przez duskap, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę 
 Tytuł:
 Post : 01 sie 2009, 00:19 
Offline

Rejestracja:
01 sie 2009, 00:18
Posty: 119
Ile tobie pali ta linea


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 02 sie 2009, 22:16 
Offline

Rejestracja:
31 lip 2009, 12:25
Posty: 125
To jest temat o usterkach a nie o pytaniu ile auto pali! W tym celu możesz zadać pytanie np poprzez wiadomość prywatną (PW).


Na górę 
 Post : 03 paź 2009, 06:54 
Offline

Rejestracja:
21 lip 2009, 16:09
Posty: 255
duskap pisze:
PS>Fiat Auto Poland bardzo poważnie podchodzi do zgłaszanych skarg! W przypadku usterek auta (geometria) zadziałali i ustawiono od razu. Tak samo miałem problem z gwarancją... Miały być 3 lata a w chwili wyjazdu z salonu (po dokonaniu płatności i wszystkiego) dowiedziałem się, że mam 2 lata bo coś tam coś tam (na 2009 byłyby 3 lata, brałem 2008 tylko bo dali duży rabat, gdybym wiedział wziąłbym 2009). Po zgłoszeniu do FAPu od razu przeproszono za dealera i przysłano gwarancję 3 letnią (nawet danych do wysyłki nie musiałem podawać->ściągnęli sobie sami od dealera-sprzedawcy). To się ceni!!


Witam,

z gwarancją miałem identycznie jak Ty. Od pierwszej rozmowy dealer twierdził, że jest 3 lata, mimo że auto z 2008 roku. Dopytywałem o to kilka razy, bo w katalogu pisali, że 2 lata na rocznik 2008. Zapewniali, że jest 3 lata. Po wpłaceniu kasy i przy odbiorze dowiedziałem się, że fiat niby wycofał się z udzielania 3 roku gwary na auta z roku 2008. Przeprosili za sytuację. Powiedzieli, że dostałem duży rabat i z tego należy się cieszyć. Stwierdziłem, że nie popuszczę, bo między innymi te 3 lata gwary mnie skłoniły do zakupu. Postąpiłem tak jak Ty. Telefon do FAP i opis sytuacji + wyraziłem rozczarowanie, że łapią klientów na 3-letnią gwarancję, z której się wycofują po wpłacie pieniędzy. Pani z FAP, bardzo miła, obiecała, że sprawę załatwi. I załatwiła. Dostałem certyfikat. To się chwali!
Lecz zachowanie dealera skandaliczne. FAP zażądała od dealera wyjaśnień co do sytuacji, a ten kłamał, że informował mnie od początku, że gwara 2 lata, bo mam duży rabat, co jest kłamstwem. Tak przekazał mi FAP, przyznając mi jednak 3 lata w trosce o klienta. Zadzwoniłem do dealera z żądaniem wyjaśnienia. Ten mi na to jeszcze inną wersję. Wmawiał mi, że to praktykant udzielił mi informacji o 3-letniej gwarancji. Mówię mu, że mówił mi to on sam (sprzedawca, nie praktykant i jego kolega z salonu jako 2-ga osoba nie będąca na praktyce). Do tego w ogłoszeniu pisało że są 3 lata. On na to że to wina praktykanta. I gadaj zdrów!

reasumując:
Informacja od dealera dla FAP: Klient wiedział, że nie ma gwarancji 3 letniej bo ma rabat. (perfidne kłamstwo).
Informacja od dealera dla mnie: To wina praktykanta (mimo że 2 sprzedawców, nie praktykantów mnie zapewniało o 3 latach gwary).

Zastanawiam się, czy nie napisać skargi na tego dealera.
Co myślicie o takiej sytuacji?

pozdro


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 12 paź 2009, 15:15 
Offline

Rejestracja:
31 lip 2009, 12:25
Posty: 125
Złe wieści... :?
Jechałem dziś 2 innymi Lineami w tej samej wersji co moja (1 miała 800km przejechane) i niestety obie identycznie jeżdżą.
Ściąganie na włączonym biegu (obojętnie czy auto utrzymuje tylko prędkość na biegu czy przyspiesza lekko czy mocno) występuje w nich tak samo. Po prostu szok! Nie znam żadnego auta innej marki, które podobnie się zachowuje. Jeździłem Suzuki, Skodą, Mercedesem, VW, Renault i żaden tak nie miał. I Grande Punto T-Jet Sport, którym jeździłem też tak nie miał... może był krzywy i przez to jeździł prosto?


Na górę 
 Post : 10 lis 2009, 11:23 
Offline

Rejestracja:
23 paź 2009, 12:11
Posty: 6
W salonie w Ostrowie Wlkp. postąpiono identycznie - na stronie Fiata informowano, że jest 3 lata gwarancji, jak wpłaciłem gotowkę - dopiero ściągnięto samochód z Poznania i wydano 2 lata - jak to wygląda - normalnie oszustwo! I do tego wgłębienie (widoczne przy słońcu) wielkości paznokcia nad tylnym światłem.


Na górę 
 Post : 10 lis 2009, 11:32 
Offline

Rejestracja:
23 paź 2009, 12:11
Posty: 6
Acha - wogóle Fiat jak się dowiaduje o takich sprawach, to powinien zwołać oszukanych klientow i przeprosić, że dilerzy dali nie 3 lata, a 2 lata gwarancji i to zmienić - a nie tym co się odezwią - co to jest - komuna czy co?


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 10 lis 2009, 17:31 
Offline

Rejestracja:
31 lip 2009, 12:25
Posty: 125
duskap pisze:
Złe wieści... :?
Jechałem dziś 2 innymi Lineami w tej samej wersji co moja (1 miała 800km przejechane) i niestety obie identycznie jeżdżą.
Ściąganie na włączonym biegu (obojętnie czy auto utrzymuje tylko prędkość na biegu czy przyspiesza lekko czy mocno) występuje w nich tak samo. Po prostu szok! Nie znam żadnego auta innej marki, które podobnie się zachowuje. Jeździłem Suzuki, Skodą, Mercedesem, VW, Renault i żaden tak nie miał. I Grande Punto T-Jet Sport, którym jeździłem też tak nie miał... może był krzywy i przez to jeździł prosto?

Tydzień temu oddałem Lineę do serwisu i dzisiaj ją odebrałem.
Wymieniono wahacze przednie, tuleje w belce tylniej i... auto jeździ trochę lepiej i niech już tak zostanie.


Ostatnio zmieniony 23 sty 2010, 17:37 przez duskap, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę 
 Tytuł:
 Post : 10 lis 2009, 18:43 
Offline

Rejestracja:
30 lip 2009, 08:33
Posty: 80
Wiecie, zanim odebrałem swoje Bravo to miałem przez tydzień czasu użyczoną przez dealera Lineę. Samochód świetny, sprawował się bez zarzutów ale... miałem to cholerne znoszenie w prawo. Przy mocnym przyspieszeniu samochód od razu uciekał na prawą stronę. Przy jeździe na luzie, czy bez przyspieszania też ściągał tyle, że delikatnie.
Trochę było to niebezpieczne bo byłem samochodem na podkarpaciu na wakacjach, a tam niezłe serpentyny i jazda pod górkę i z górki. Dosłownie bałem się przyspieszac na ostrych zakrętach, żeby nie wyleciec.
Nadmieniam, że samochód był z roku 2008. Jak wróciłem z wakacji i oddawałem samochód to wspomniałem o tym dealerowi. Ale czy coś z tym zrobił to tego już nie wiem...
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek

Fiat Bravo 1.4 T-Jet - 120KM Czarny Crossover Pakiet SPORT


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 12 lip 2010, 17:14 
Offline

Rejestracja:
31 lip 2009, 12:25
Posty: 125
Dopiszę trochę listę usterek, które pojawiły się od czasu mojego ostatniego postu...

-wyjąca klimatyzacja (sprężarka) - jak narazie serwis walczy (wykryto jakiś wyciek, wymiana przewodu, kontrola za tydzień)
-klapka wlewu paliwa pękła ->wymieniono na nową (po raz drugi już)
-spalone klocki hamulcowe koła tylniego prawego ->wymiana klocków na nowe, czyszczenie zacisków
-łożyska mocowań amortyzatorów ->dostałem już 3 komplet (przebieg 18 tys km)
-znaczek klapy tylniej się rozwarstwił ->wymieniono na nowy
-plastikowe zaślepki przy trójkątnej szybie przedniej, bocznej odpadały->wymieniono na nowe
-łączniki stabilizatorów->prawy wymieniono 1 raz, lewy tydzień temu po raz drugi
-mega stuki zawieszenia przód i tył->smarowanie wszystkiego co się da (pomogło)
-luz w układzie kierowniczym->jak narazie serwis nie wykrył usterki mimo iż jest to wyczuwalne na kierownicy
-zmarszczenia na kierownicy->po wakacjach zgłoszę usterkę bo jak narazie to początkowe stadium.
-plama oleju pod autem->jak się okazało serwis przy wymianie oleju opierdzielił tak silnik, że zciekło na osłonę silnika a z niej pod auto, po zdjęciu osłony okazało się, że CAŁY silnik jest w oleju (od góry im się rozlało przy wlewaniu, przy filtrze cały w oleju, miska olejowa również w oleju).
-wyciek ze skrzyni biegów->uszczelnienie obudowy 5 biegu
-lewarek skrzyni biegów nie wracał na swe położenie->naprawa linek
-wyjąca turbina czasami jak jakiś stary odkurzacz->serwis nie stwierdził usterki
-nieznaczne falowanie obrotów po uruchomieniu zimnego silnika (nierówno chodzi)->ASO nie wykryło usterki (mimo iż wcześniej tego zjawiska nie było)

Z auta i tak jestem zadowolony :) Większość usterek to nieudolność ASO. Mam nadzieję, że dopracowanie wszystkiego jest już na ukończeniu. Potem olewam ASO i serwisuję auto samemu bo oni nie mają pojęcia o tym co robią.
Jeśli ktoś zna jakieś FACHOWE ASO w okolicach Krakowa lub Bydgoszczy to proszę o namiar. Ale naprawdę fachowego ASO szukam a nie wymieniaczy (krakowskie ASO też na niektórych forach mają dobre opinie a to jest jakieś nieporozumienie).


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 12 lip 2010, 23:04 
Offline

Rejestracja:
29 paź 2009, 22:50
Posty: 105
Witam

Zgadzam się że serwisy są nie udolne Fiata, znaleźliśmy fiata który podszedł fachowo do sprawy i zna temat .

-klapka wlewu paliwa - tym razem ten serwis założył nadkola, i przerobił zamek i się wszytko skończyło wszystkie bolączki .

-łożyska mocowań amortyzatorów - dwa razy wymieniali w tym serwisie co teraz serwisuje założył nie oryginalne Fiata ( części które są akceptowane przez fiata ) bolączka się skończyła

-plastikowe zaślepki przy trójkątnej szybie przedniej - to samo miałem ale w tym fiacie nie zgodzono się na wymianę lecz na klejenie .

-łączniki stabilizatorów raz wymieniali w tym serwisie co teraz serwisuje założył nie oryginalne Fiata ( części które są akceptowane przez fiata ) bolączka się skończyła

Pękła kratka nawiewu na tunelu centralnym (ta nad radiem). Wymieniono na gwarancji


Na górę 
 Post : 17 sty 2011, 20:18 
Offline

Rejestracja:
17 sty 2011, 20:08
Posty: 1
kristofer pisze:
duskap pisze:
PS>Fiat Auto Poland bardzo poważnie podchodzi do zgłaszanych skarg! W przypadku usterek auta (geometria) zadziałali i ustawiono od razu. Tak samo miałem problem z gwarancją... Miały być 3 lata a w chwili wyjazdu z salonu (po dokonaniu płatności i wszystkiego) dowiedziałem się, że mam 2 lata bo coś tam coś tam (na 2009 byłyby 3 lata, brałem 2008 tylko bo dali duży rabat, gdybym wiedział wziąłbym 2009). Po zgłoszeniu do FAPu od razu przeproszono za dealera i przysłano gwarancję 3 letnią (nawet danych do wysyłki nie musiałem podawać->ściągnęli sobie sami od dealera-sprzedawcy). To się ceni!!


Witam,

z gwarancją miałem identycznie jak Ty. Od pierwszej rozmowy dealer twierdził, że jest 3 lata, mimo że auto z 2008 roku. Dopytywałem o to kilka razy, bo w katalogu pisali, że 2 lata na rocznik 2008. Zapewniali, że jest 3 lata. Po wpłaceniu kasy i przy odbiorze dowiedziałem się, że fiat niby wycofał się z udzielania 3 roku gwary na auta z roku 2008. Przeprosili za sytuację. Powiedzieli, że dostałem duży rabat i z tego należy się cieszyć. Stwierdziłem, że nie popuszczę, bo między innymi te 3 lata gwary mnie skłoniły do zakupu. Postąpiłem tak jak Ty. Telefon do FAP i opis sytuacji + wyraziłem rozczarowanie, że łapią klientów na 3-letnią gwarancję, z której się wycofują po wpłacie pieniędzy. Pani z FAP, bardzo miła, obiecała, że sprawę załatwi. I załatwiła. Dostałem certyfikat. To się chwali!
Lecz zachowanie dealera skandaliczne. FAP zażądała od dealera wyjaśnień co do sytuacji, a ten kłamał, że informował mnie od początku, że gwara 2 lata, bo mam duży rabat, co jest kłamstwem. Tak przekazał mi FAP, przyznając mi jednak 3 lata w trosce o klienta. Zadzwoniłem do dealera z żądaniem wyjaśnienia. Ten mi na to jeszcze inną wersję. Wmawiał mi, że to praktykant udzielił mi informacji o 3-letniej gwarancji. Mówię mu, że mówił mi to on sam (sprzedawca, nie praktykant i jego kolega z salonu jako 2-ga osoba nie będąca na praktyce). Do tego w ogłoszeniu pisało że są 3 lata. On na to że to wina praktykanta. I gadaj zdrów!

reasumując:
Informacja od dealera dla FAP: Klient wiedział, że nie ma gwarancji 3 letniej bo ma rabat. (perfidne kłamstwo).
Informacja od dealera dla mnie: To wina praktykanta (mimo że 2 sprzedawców, nie praktykantów mnie zapewniało o 3 latach gwary).

Zastanawiam się, czy nie napisać skargi na tego dealera.
Co myślicie o takiej sytuacji?

pozdro






mam problem z lewarkiem zmiany biegu, nie pozycjonuje na luzie po wyłączeni jedynki czy dwójki ,wie ktoś coś na ten temat ?
pozdrawiam


Na górę 
 Post : 02 mar 2012, 20:50 
Offline

Rejestracja:
21 sty 2012, 22:09
Posty: 13
Witam ! O 3-letnią gwarancję trzeba powalczyć,wystarczy ostro żądać od dealera i przyśle do domu.Osobiście jeszcze czekam na oryginał Fiat Auto Poland.
Pozdrawiam Wszystkich.


Na górę 
 Post : 06 mar 2012, 14:43 
Offline

Rejestracja:
12 lis 2009, 20:49
Posty: 2
averman odnosnie lewarka zmiany biegow ktury nie wraca na swoja pozycje mialem to samo pojechalem do aso w opolu .Do wymiany dwie tuleje na wybieraku koszt 105 zl.Dziala jak by wyjechal z fabryki.Napisz czy zadzialalo.


Na górę 
 Post : 24 maja 2012, 15:53 
Offline

Rejestracja:
24 maja 2012, 15:51
Posty: 4
powiedzcie mi czy Fiat Linea ma taki słaby lakier jak wszędzie piszą? Czy jest gorzej niż w Punto II? Nie po to człowiek chce kupić nowe auto żeby jeździć poobijanym...


Na górę 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
 Strona 1 z 2 [ Posty: 16 ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna





Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: