Logo marki Fiat
 
Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ



 Strona 3 z 4 [ Posty: 53 ] Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna



Autor Wiadomość
 Tytuł:
 Post : 10 gru 2009, 11:06 
Offline

Rejestracja:
02 kwie 2009, 09:54
Posty: 172
twlodar pisze:
Selenia WR P.E. ma ACEA C2.
Selenia K P.E. ma ACEA C3.


zgadza się C2, mój błąd dla WR P.E. :D


Na górę 
 Tytuł: Olej do DPF
 Post : 10 gru 2009, 12:58 
Offline

Rejestracja:
10 gru 2009, 12:53
Posty: 1
Czytam właśnie o tych olejach na forum bo akurat dziś wymieniałem w Cromie w autoryzowanym serwisie i powiedziano mi że do silnika z filtrem cząstek stałych to leją Selenię 5w30 Pure a do takich bez filtra wersję bez pure w nazwie. Dodam dla porównania że cena 59 za litr i ten pure trochę droższy od standardowego WR.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 11 gru 2009, 21:30 
Offline

Rejestracja:
22 sty 2009, 19:11
Posty: 33
Dla większości aut z DPF leje się zwykle oleje 5W30, koniecznie z dopiskiem low-spas /nisko-popiołowy/.

Np. dla Peugeot, Citroen jest to Total Ineo ECS 5W30. W wypaku aut bez DPFa jest zwykłe total Energy 5W40.

W Seleni zwykły WR jest 5W40 a low-saps WR P.E. 5W30.


Naturalnie wszystkie w/w są pełnymi syntetykami


Na górę 
 Post : 13 mar 2010, 10:42 
Offline

Rejestracja:
13 mar 2010, 10:01
Posty: 52
Ostatnio "doktoryzowałem" się z olejów więc podzielę się kilkoma uwagami na ten temat. Olej do DPF'a bezwzglednie musi spełniać normę ACEA C3 (sulphated ash <0,8) - lowSAPS, poza tym warto wziąść pod uwagę ilość czynnika myjącego TBN (ilosc jonów KOH) - im więcej tym lepiej bo silnik utrzymywany jest w czystości. Z parametrów decydujących o ochronie silnika warto zwrócić uwagę na lepkość kinematyczną w 100 i 40st C oraz HTHS - jak trudno jest zerwać film olejowy. Polecam wybór olejów które spełniają normę VW 505.01 - dla pompowtrysków (taki olej b. dobrze chroni silnik). Fiat zaleca SAE 5W30, można jeszcze próbować z 5W40 który co prawda lepiej chroni silnik ale jes bardziej lepki i przez to zużycie paliwa nieznacznie wzrasta. Zawsze po stosowaniu 5W30 można przejść na 5W40 by zmniejszyć pobór oleju ale nie odwrotnie.
Ja biorę pod uwagę następujące oleje:
1) Lotos Quazar C3 5W30, ACEA C3, API CF/SL, lepkosć kinematyczna w 100 st C - 11,7 cSt, w 40 st C - 70 cSt, KOH 7mg, low SAPS, spełnia VW505.01
2) Lotos Quazar Hi-Tech 5W40 API SM/CF,ACEA C3, KOH 7.6, 14.3cSt w 100, 86.4cSt w 40, VW505.01
3) Mobil 1 ESP Formula 5W30, API CF, ACEA C3, cSt w 100 -12.1, cSt w 40 - 72.8, HTHS 3.58, pozostałość po spopieleniu 0.6 wt%
4) Shell Hellix Ultra Extra 5W30
5) Castrol Magnatec Diesel 5W40
6) Amsoil European 100% synthetic 5W40 Motor Oil, API SM/CF, ACEA C3, cSt w 100 - 13.7, cSt w 40st C - 79.7, TBN 8.0, HTHS 3.7
7) Selenia WR P.E. (pure energy) cSt w 100 st C - 10.2, TBN > 7

Od razu zaznaczam że kolejnośc nie ma znaczenia, aczkolwiek ja preferuję Lotos bo polski producent i z dostaniem w przyszłości nie będzie kłopotu. Myślę że tak samo, jeśli chodzi o kupno sprawa wygląda z Mobil 1. Natomiast AMSOIL jest prawdopodobnie najlepszym olejem jednak sprowadzanie ze Stanów mnie nie kręci;) Poza tym lepiej wymieniać częściej i nie wierzyć w cuda (co 35 tys. :)))

_____________________________
Bravo 1.6 mjet 120KM DPF, pakiet sport


Ostatnio zmieniony 13 mar 2010, 12:34 przez Jordan, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę 
 Tytuł:
 Post : 13 mar 2010, 10:52 
Offline

Rejestracja:
16 lut 2009, 11:08
Posty: 267
U mnie wystąpiła taka sytuacja, że na przeglądzie zamiast Seleni WR 5W40 pomylili się i zalali mi 5W30 WR P.E bo myśleli że mam DPF a nie mam. Jak na razie nie zauważyłem żeby autko zaczęło mi zużywać olej i chyba nie ma to negatywnego wpływu na silnik.

_________________
Bravo 1.9 Multijet 120 hp.
Wersja Dynamic


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 13 mar 2010, 11:03 
Offline

Rejestracja:
13 mar 2010, 10:01
Posty: 52
pawlo-79 pisze:
U mnie wystąpiła taka sytuacja, że na przeglądzie zamiast Seleni WR 5W40 pomylili się i zalali mi 5W30 WR P.E bo myśleli że mam DPF a nie mam. Jak na razie nie zauważyłem żeby autko zaczęło mi zużywać olej i chyba nie ma to negatywnego wpływu na silnik.


Oleje do DPF'ów są z bez niektórych dodatków uszlachetniających, które zwiększają zadymienie, ale polepszają właściwości smarne oleju. W Twoim przypadku nie przejmowałbym się tym jednak:)


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 13 mar 2010, 14:01 
Offline

Rejestracja:
16 lip 2009, 06:17
Posty: 166
Ja sam niepotrzbnie zmienilem z Selenii 5w40 na Selenie KPE 5w30. Zmaina byla przy przbiegu 10500km. Teraz sie zastanawiam czy wracac do Selenii 5W40 i wyrzucic 0.7L oleju 5w30 ...
PS: gdybym potencjalnie zdecydował się na chipa to chyba lepiej przejśc na Selenie WR 5W40? Auto na gwarancji jeszcze rok wiec do konca gwarancji na Seleni będe jeździł, później może Shella....


1.6 MJ 105km, przebieg 18000


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 13 mar 2010, 17:07 
Offline

Rejestracja:
13 mar 2010, 10:01
Posty: 52
poziomek1978 pisze:
Ja sam niepotrzbnie zmienilem z Selenii 5w40 na Selenie KPE 5w30. Zmaina byla przy przbiegu 10500km. Teraz sie zastanawiam czy wracac do Selenii 5W40 i wyrzucic 0.7L oleju 5w30 ...
PS: gdybym potencjalnie zdecydował się na chipa to chyba lepiej przejśc na Selenie WR 5W40? Auto na gwarancji jeszcze rok wiec do konca gwarancji na Seleni będe jeździł, później może Shella....


1.6 MJ 105km, przebieg 18000


Jeśli Ci nie bierze oleju to chyb zamiana nie była taka zła:) Im dłużej eksploatujemy silnik na oleju o niższych lepkościach tym mamy więcej możliwości w przyszłości wykorzystać przejście na wyższą lepkość w celu ograniczenia konsumpcji oleju. Teoretycznie ochrona silnika przy niższych lepkościach jest może odrobinę gorsza, ale to ma tak naprawdę znaczenie w ekstremalnych sytuacjach. W ramach ciekwostki polecam spojrzeć na parametry fizykochemiczne oleju Mobil 1 5W50 Rally Formula:
http://habi.pl/a2-mobil-1-5w-50-rally-formula
A tak na marginesie to nowoczesne jednostki są przystosowane do pracy z olejami o niższej lepkości 0W30, 5W30, czego nie można powiedzieć o wysokich lepkościach typu 5W50 , 10W50

P.S. Na tuningu się nie znam i nie wiem jaki wtedy stosować olej. Natomiast tych 0.7 l też było by mi szkoda. Ważne że ma odpowiednią klasę jakości - bo to musi odpowiadać technicznemu zaawansowaniu silnika. Wiadomo że syntetyk kosztuje. Każdy dobry syntetyk musi kosztować (no chyba że jest hydrokrakowany :)))


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 13 mar 2010, 17:20 
Offline

Rejestracja:
21 lip 2009, 16:09
Posty: 255
no właśnie, leję selenię, nie wiem jaką, standardową jaką leją do 1.6 MJet 105km. Planuję założyć boxa, czy mam też zmienić olej na jakiś lepszy, czy zostawić ten co jest? Na olejach się nie znam zupełnie. Box da przyrost mocy ok 20%.


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 13 mar 2010, 19:32 
Offline

Rejestracja:
13 mar 2010, 14:29
Posty: 14
Witam
Czytając poprzednie posty na temat olejów klasy C3 5W30 można w głównej mierze odnieść się do silników z filtrem cząsek stałych DPF. Zawierają one faktycznie zmniejszoną zawartość popiołów co jest uzasadnione w Mjet-ach z DPF.
Chciałbym się dowiedzieć jaki sens ma stosowanie oleju klasy C3 5W40 SELENIA zalecanego przez FIATA w silnikach T jet skoro paramerty fizyko-chemiczne są słabsze od np.Mobil 1 0W40 new life który ma specyfikację ACEA A3/B3/B4 i jest o połowę tańszy.
Parametry SELENII :strona PETRONAS Lubricans
TBN <7
lepkość kinematyczna przy 100 st 14
wskaźnik lepkości 170
temp zapłonu >200
temp płynięcia - 36
Parametry MOBIL NL 0W40
TBN 11.3
lepk.kinemat.14 przy 100 st.
wskaźn.lepk. 186
temp.zapł. 230
HTHS 3.7
fosfor 0,1
Zasięgnąłem opinii o oleju MOTUL 8100 X clean klasy C3 którego paramerty także nie wzbudzają zachwytu.
Gdzie leży prawda ?


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 14 mar 2010, 10:07 
Offline

Rejestracja:
16 lip 2009, 06:17
Posty: 166
Szpecem to ja nie jestem al Ludzie co wy sie uparliście na te oleje 0WXX.
Tak naprawdę sama specyfika oleju to połowa sukcesu , drugą połową są... założenia konstrucyjne projektanta silnika 5W50 M1 ni jest idealny do każdego silnika!

Poszperaj na www.fiatbravoklub.pl tam już jeden kolo zrobił eksperyment i żałował. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Ja wychodzę z założenia że to co producent podaje jest najlepsze i max o W10 w góre idę czyli 5W30 ew 5W40. Ale 0W nie chcę.
PS co do 5W30 chyba zostanę bo nie 0.7 ale z 1.5L mi zostało jak spraawdziłem. Wkurza mnie to, że bańki są 2L i nie ma mniejszych. PS do naszego Bravolota i le w końcu wchodzi L oleju bo była na forum afera że wksiążakch głupoty są? Coś mi się kojarzy że 4L trzeba mieć i starczy na styk...?


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 13 lip 2010, 14:01 
Offline

Rejestracja:
13 lip 2010, 13:55
Posty: 1
Piotr40 pisze:
Zasięgnąłem opinii o oleju MOTUL 8100 X clean klasy C3 którego paramerty także nie wzbudzają zachwytu.
Gdzie leży prawda ?


Coś kiepsko tej opinii zasięgałeś "gościu" bo to świetny olej który sprawdza sie w mocno eksploatowanych samochodach - świetnie trzyma temperature - nie rozgrzewa sie szybko jak np ta wodziankowa selenia.
Ale ty dalej studiuj tabele - napewno Ci coś z tego wyjdzie ;)


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 14 lip 2010, 06:02 
Offline

Rejestracja:
23 lis 2009, 10:46
Posty: 225
Lokalizacja: Lublin
wczoraj dokończyłem butelkę selenii, tzn moje bravo łyknęło pełnego litra- przebieg 6500km. Zakupiłem banieczkę motula 8100 x-clean 5w40 bo od kilku lat jeżdżę na motulach a za jakiś miesiąc będę już po przebiegu ok 10 tys km. W Aso pytałem się jak zapatrują się na zmianę oleju?? odpowiedź prosta i szybka- selenie sprzedajemy do samochodów które nie potrzebują dolewek i tym co lubia wydać kupe kasy, reszta jeździ na shelu 5w30. Na zapytanie a co jak przyjade ze swoim motulem?? nie musisz przyjeżdżać, możesz zmienić sam a wymagany przegląd jest przy 35tys i wtedy też mogę zalać owego motula.

_________________
była 156 Obrazek 1,8TS `02 zamówione bravo już w salonie


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 21 lip 2010, 06:43 
Offline

Rejestracja:
31 lip 2009, 05:23
Posty: 85
Lokalizacja: Radzionków
twlodar pisze:
Wymiana w ASO to 420 złotych

pzdr
Tadzik


JA kupiłem sam sobie Castrola o parametrach takich jak w instrukcji + filtr oleju - wymiana w ASO około 40 zeta. (ASO Piekary Śl.) Oczywiście wpis do książki gwarancyjnej. Przegląd po roku przy przebiegu 8000 km.

_________________
Bravo wersja Dynamic 16V T-jet 1,4, 120KM pakiet sport Rosso Maranello


Na górę 
 Tytuł:
 Post : 23 lip 2010, 05:02 
Offline

Rejestracja:
22 lut 2010, 18:55
Posty: 32
Po tygodniu od wymiany dopatrzyłem się, że moje Bravko z DPF-em zalali Selenia 5W40. No i teraz pytam się co mam zrobić??? Interweniować??? Czy na 5W40 mogę jeździć???


Na górę 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
 Strona 3 z 4 [ Posty: 53 ] Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna





Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: